Ubisoft - Mikrotanskacje głównym źródłem zarobku

Assassin's Creed

Ubisoft pochwalił się wczoraj swoimi ostatnimi wynikami finansowymi za drugi kwartał ich roku finansowego.

Niestety nie mamy dobrych wieści dla przeciwników płatnych DLC i mikrotransakcji, ponieważ przychody z ich tytułu po raz pierwszy przekroczyły wpływy firmy z cyfrowej sprzedaży gier, co pokazuje, że gracze chętnie sięgają po tego typu dodatki.

Przychód z cyfrowej dystrybucji Ubisoftu zwiększył się o 69% względem analogicznego okresu ubiegłego roku, natomiast  Recurring Investment (PRI), jak określana jest przez firmę sprzedaż przedmiotów w grze, DLC, przepustek sezonowych i subskrypcji, wzrósł aż o 83% i przyniósł Francuzom 175 mln EUR w dwóch pierwszych kwartałach tego roku finansowego.

To przekłada się na 51% całego obrotu cyfrowego firmy, co oznacza, że sprzedaż cyfrowych gier przynosi mniej przychodu niż DLC i mikrotransakcje.

W gruncie rzeczy pokazuje to trend panujący w całej branży, ponieważ EA zamykając Visceral Games i przygotowywaną przez nich grę w świecie Gwiezdnych wojen zamierza zmienić projekt bazujący na singlowej rozgrywce w produkcję opartą na modelu usługi, natomiast Telltale Games, które koncentruje się na grach dla jednego gracza, właśnie zredukowało 25% swojej załogi. Spodziewać możemy się więc jeszcze więcej skrzynek z łupami, mikrotransakcji i płatnych DLC.

Przy okazji Ubisoft pochwalił się, że sprzedaż Assassin's Creed Origins w pierwszych 10 dniach obecności na rynku jest dwukrotnie lepsza niż w przypadku Syndicate,  czyli poprzedniej odsłony tej serii. Wygląda więc na to, że poświęcenie dodatkowego roku na dopracowanie gry, która wprowadza sporo zmian, przynosi efekty.

assassinscreed.ubisoft.com

archiwum newsów

2017-11-09

Podobał ci się ten tekst?

Średnia: 0

Komentarze:

Brak komentarzy

Zaloguj się aby dodać komentarz.

Zarejestruj się jeśli nie masz jeszcze konta.